سایت علمی و آموزشی هر کدوم

سایت علمی و آموزشی هر کدوم

سایت علمی و آموزشی هر کدوم

سایت علمی و آموزشی هر کدوم

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

راههای علمی بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۲۳ ق.ظ

راههای علمی بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل,افزایش رتبه گوگل,افزایش رتبه در گوگل

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه گوگل,افزایش رتبه گوگل,افزایش رتبه در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه گوگل,افزایش رتبه گوگل,افزایش رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

بهبود رتبه گوگل,افزایش رتبه گوگل,افزایش رتبه در گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

خواص انگور قرمز در طب سنتی

کم کاری تیروئید در بارداری

مضرات جوز هندی

خواص جوانه گندم برای پوست

زالزالک و لاغری

گل محمدی در درمان یبوست

افسردگی شدید

پرکاری تیروئید در بارداری

خواص کشمش برای لاغری

سیاه دانه و عسل در طب سنتی

انواع خرما

خواص شکلات تلخ برای پوست

نعناع و لاغری

ترنجبین و خاکشیر برای پوست

تخم گشنیز و سرماخوردگی

فواید تخم بلدرچین

کندر برای لاغری

بامیه در شیردهی

تخم مرغ برای ریزش مو

آلبالو و فشار خون

  • جاسم خادمی

همه چیز در مورد فروردین و طالع بینی متولدین فروردین

فروردین : یعنی نوزاد طبیعت

ویزگی متولدین فروردین

  1. سمبل فروردین : برّه
  2. عنصر وجود فروردین : آتش
  3. شعار فروردین : من هستم
  4. سنگ خوش یمن فروردین : الماس
  5. سیّاره فروردین : مریّخ
  6. فلّز وجود فروردین : آهن
  7. شخصیّت فروردین : کاردینال
  8. رنگ محبوب فروردین : زرد
  9. – الهام پذیر
  10. فعّال و پیشرو
  11. راهنمای ایده آلیست

فروردین , متولد فروردین , متولدین فروردین , فروردین ماه

خصوصیات کلی متولدین فروردین

پرجنب و جوش ، فعّال ، عجول ، رک و بی پروا ، زود عکس العمل نشان می دهد، لایق و کاردان ، عاشق قدرت ، بی صبر و طاقت ، قادر است مدّتها تنها باشد ، اهل امر و نهی ، طرّاح ، اهل هیجان ، حادثه جو ، پرتوقّع ، ریاست مآب ، با اعتماد به نفس ،  سازنده ، به گذشته فکر نمی کند ، جوانتر از سنش ، شایسته ، ماجراجو ، روشنفکر ، دقیق ، اشتباه خود را نمی پذیرد ، با مدیریّت عالی ،  متنفّر از مداخله دیگران ، فعّال و جنجالی ، با شهامت ، با مطالعه ، هوشیار و زرنگ ،  صاحب عقیده ، مبتکر ، مقتدر ، اهل بخشش ،اهل تنوّع ، با حس مسئولیّت ، پر انرژی ، اهل کشمکش و ستیز ، سالم و پرقدرت ، خودخواه، گاهی یاغی ، بی ریا ، گاهی خشک و یک دنده ، مخالف دوز و کلک ،  در باطن ضعیف تر از ظاهر است ، مددکار ، گاهی غیر واقعی و غیر منطقی ، هوشمند.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

  • جاسم خادمی